zaterdag 22 juni 2013

Verf

Verf, ik ben er dol op. Als ik naar een bouwmarkt ga maak ik steevast een rondje langs de verfafdeling. Ik kan dan minutenlang kijken naar de verschillende soorten verf die er zijn. Ook de kleuren fascineren me enorm, het kijken naar verf geeft me een goed gevoel. Het is een soort geluksmakertje voor me. Op momenten dat ik me gestrest of een beetje depri voel kan ik helemaal tot rust komen voor een verfschap. Een hoogtepunt van het geluksgevoel krijg ik wanneer de bouwmarkt verf van een oude collectie in de uitverkoop gooit. Dan kan ik me niet inhouden en ga ik in ieder geval niet met lege handen naar huis. Je weet per slot van rekening maar nooit wanneer de verf van pas gaat komen. 
Inmiddels heb ik een behoorlijk uitgebreide collectie verf in de garage staan waaronder een diversiteit aan grondverven, primers, spuitbussen en lakverven in verschillende kleuren en van verschillende merken. Iedere keer als ik in de garage kom en mijn verzameling zie kan ik daar helemaal blij en geïnspireerd van raken. De verven die ik heb zijn allemaal op oliebasis omdat ik dat zo ontiegelijk lekker vind ruiken en het mengt en verft zo fijn. Tegenwoordig beleef ik er plezier aan om zelf kleuren te mengen.
Soms komt het wel eens voor dat ik een verfblik, zonder dat ik het in de gaten heb, niet goed afsluit. Zo wilde ik laatst een krukje knalroze schilderen, die kleur had ik namelijk nog staan, ooit in de uitverkoop meegenomen want zeg nou zelf, wie zit er niet te wachten op roze verf? Ik in ieder geval wel. Toen ik het blik opende zat er een hard vliesje op. Dit komt bij mijn verfblikken wel vaker voor. Het doorprikken met een schroevendraaier volstaat meestal, echter niet deze keer want de verf was helemaal ingedroogd. Met pijn in het hart heb ik het blik weg moeten gooien.
Mijn fascinatie voor verf is zo groot dat ik een paar jaar geleden maar liefst 6 spuitbussen verf voor Sinterklaas heb gekregen. Als een klein kind zo blij was ik. Nu ik dit bericht typ krijg ik alweer zin om iets te gaan schilderen. Zelfs praten over verf maakt me blij. Waar is mijn portemonnee, ik ga naar de bouwmarkt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten